Followers

Wednesday, July 20, 2011

KINI AKU MENYESAL



aku terpaksa melakukan semua ini kerna apa (?) kerna aku terlalu mencintai dirimu. .maafkan aku sekiranya aku telah membuatmu menderita kerna kehilangan aku. .begitu juga dengan diriku,aku terlalu takut untuk kehilanganmu. . "kimie kita putus?"kata lisa. .YA ALLAH apa yang aku lakukan ini,aku sanggup sakitkan hati orang yang aku terlalu sayang kerna kepentingan diri aku sendiri. . "tapi kenapa lisa?kimie tak pnadai jaga hati dengan diri lisa ka?kata hakimie dengan penuh kesedihan. . "bukan macam itu kimie,lisa malas la nak couple buat masa sekarang. .lisa nak tumpukan untuk perlajaran lisa dulu,kimie tolong faham lisa"kata lisa. .aku terpaksa melakukan semua ini untuk kebaikan kita berdua. .aku nak yang terbaik untuk dia. .aku tahu semua alasan yang aku berikan kepada dia tak masuk akal langsung. . "lisa tahukan kalau kimie tak boleh hidup tanpa diri lisa,tanpa cinta lisa. .lagipun selama nie kimie terlalu teruk tapi siapa yang sedarkan kimie?LISA,lisalah yang memberi sokongan dan dorongan untuk kimie balik kejalan yang benar. .dengan sokong lisalah kimie jadi insan yang berguna masa sekarang lisa. .kimie tak akan lepaskan orang yang telah banyak bantu kimie selama nie dan orang yang kimie terlalu cintai. .TAK AKAN !"kata hakimie. .aku tahu dia terlalu sedih dengan permintaan aku,tapi aku harus juga meyakinkan dia untuk melepaskan aku. . begitu cinta dan sayang kah dia kepada aku (?). . "lisa faham kimie,tapi kimie pun kena faham lisa. .lisa nak kebebasan lagipun lisa tak nak seksa hidup kimie sekiranya lisa tak cintakan kimie !"aku memberi penegasan kepada hakimie. .semua yang aku cakap semuanya bohong. .sebenarnya,hati aku terlalu berat untuk melepaskan dirinya pergi. . "baiklah kalau itu yang lisa nak sangatkan,kimie akan lepaskan lisa. .kimie tahu lisa dah tak sayangkan kimie lagi,lisa dah bosan dengan kimie. .jujur jela lisa,kimie kecewa sangat dengan lisa. .sanggup lisa lakukan semua ini dekat kimie padahal kimie CINTA MATI dekat lisa"kata akhir hakimie kepada lisa. . "ukeh,jaga diri kimie elok-elok,terima kasih sangat sebab kimie lepaskan lisa jugak. .lepas ni kita tak payah la berhubungan lagi,lisa pun nak tumpukan sepenuhnya terhadap pelajaran lisa"kata akhir aku kepada hakimie. .sakit hati ini bagai dihiris dengan sembilu,sesak nafas ini hingga tidak dapat aku ucapkan lagi. .YA ALLAH peliharalah orang yang aku sayang,jagalah dia disaat aku tiada. .


beberapa bulan kemudian aku ternampak dia bersama dengan kekasihnya yang baru. .hanya Tuhan sajalah yang tahu bagaimana keadaan aku diwaktu itu. .mereka kelihatan begitu bahagia dan sangat mesra. .dimanakah janjimu yang dulu?sanggup dia sakitkan hati ini. .aku terima semua ini kerna aku terlalu sayangkan dia. .jika kau tahu aku lakukan semua itu kerna aku mahukan hidupmu bahagia. .aku relakanmu pergi sayang (!)

aku menagis kerna kehilanganmu,
hatiku selalu merinduimu,
aku terpaksa melepaskanmu,
kernamu bukan milikku lagi,
asalmu tahu aku bahagia,
mengenali insan seperti dirimu. .



ayat inilah yang menjadi semangat untukku teruskan hidupku hingga sekarang. .

ayat ini jugalah yang membuat aku tidak pernah melupakanmu. .
ayat ini jugalah yang menjadi teman setia bagi diriku. .
ayat ini jugalah yang menjadi ubat penawar tatkala aku kesedihan. .
ayat ini jugalah tidak akan merubah kasih sayangku terhadapmu. .
kerna ayat ini terlalu istimewa bagiku. .
kenapa (?)
ayat ini kau tujukan khas buat diriku (!)

No comments:

Post a Comment