Followers

Wednesday, July 6, 2011


Thursday, 30 June 2011

Tak Hadir Ke Sekolah :)

Assalamualaikum dan selamat tengahari .

Harini , aku tak pergi sekolah . Hehe , memandangkan penyakit malas aku dah mai , aku pon tak pergi sekolah harini . First time kot ponteng :') so , pagi pagi lagi mak aku dah kejut macam biase , then mak aku tanya .

'Ju ! kau pergi sekolah ke tak ? ' Aku jawab , 'Tak' *sambil menggelengkan kepala* .

Hahha , nampak benar malasnya . Yela , semalam seharian aku pergi berjalan . Penat kot , pergi pesta buku dekat SACC , Shah Alam. Rombongan sekolah , first time pergi selama tiga tahun bersekolah di SMK Pantai Sepang Putra . Hahah , terok kan ? -.-'

Lagipun dekat sekolah tak belajar pun memandangkan semua guru sibuk dgan aktiviti sukan tahunan untuk esok . Yeahh , tahun nih tak masuk apa apa acara -.- seriously , BORING (!) selalunya masuk acara 4x100 . Tapi , entah tahun nih tak masuk kot .

Adik aku masuk lahh , hrm . Tahun lepas dapat tempat kedua . -.-'

Hrm , the last but not the least . Harini genap seminggu arwah Paklang aku meninggal dunia . Begitu pantas waktu berlalu , sehinggakan aku sendiri tidak sedar . Aku rasa sampai sekarang , aku still tkdpat nak terima sepenuhnya dgan perkhabaran itu . Walaupun korang tengok aku happy , aku gelak , aku senyum .

Tapi , dekat hati aku takda siapa yang tahu even DIA sekalipun . Aku tak luahkan pun dekat si dia . Aku perlukan kekuatan . Even aku tak lah rapat sgat dgan arwah Paklang aku , tapi aku sygkan arwah . Maybe aku tak dtg sebab aku terigatkan arwah . Peristiwa yg takkan pernah sesekali aku lupakan apabila aku melihat arwah dikhafankan bagaikan seseorang yg sedang lena diulik mimpi yg indah .

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di tempat tempat orang yg beriman . Al-Fatihah :(

Sunday, 26 June 2011

Dosa 24 jam di facebook

Al-Fatihah buat arwah Paklang aku :'(

Assalamualaikum dan selamat petang .

Selama 3 hari 2 malam aku berada di kampung halaman aku yg lama sudah aku tak jejak iaitu di Kampung Jawi, Pulau Pinang . Menerima sebuah panggilan menyatakan bahawa paklang aku sudah tiada lagi di dunia adalah sesuatu yg amat mengejutkan kami sekeluarga malah seluruh sanak saudara .


Melihat wajah bapak aku apabila mengetahui tentang pemergian abang tersayang bagaikan suatu penyesalan yg tiada sudah . Kenapa ? Sebab dia tak sempat nak jumpa abang dia sebelum abang dia menghembus kan nafas yg terakhir . Kalau korang , mesti korang akan rasa mcam apa yg bapak aku rasa kan ?

Paklang aku meninggal pada hari Jumaat yg lepas pada waktu petang , di Hospital . Waktu tuhh , dia tengah nak buat dialysis utk buah pinggang dia . Then pasai apa entah . Aku dengaq lah , Maklang aku cerita , sebelum arwah pergi , arwah penat penat sgat .

And arwah selalu bertanyakan tentang bapak aku . Act , bapak aku adalah anak yg last . So , depa syg bapak aku lebih . Ingatkan hari sabtu semalam baru nak pergi melawat arwah dekat Hospital . Tapi , ajal telah menjemput arwah dulu sebelum kami sekeluarga melawat arwah :'(


Arwah meninggalkan seorang balu dan 2 orang anak lelaki . Tapi , anak anak arwah dh berkahwin lah . Bila bapak aku dengar berita itu , malam jumaat tuh jugak kami balik ke kampung halaman . Bertolak pada pukul 9 lebih , sampai ke destinasi pada pukul 1 lebih .

Waktu tuhh , jasad arwah ada di rumah . Aku nak masuk ke dlm rumah arwah , bagaikan hilang semangat . Aku berdoa kpd Allah s.w.t agar diberikan kekuatan untuk masuk ke dlm rumah tersebut . Then , aku pun masuk lahh . Duduk dekat ruang tamu . Jasad arwah berada di dlam bilik dimana tempat kami sekeluarga tiduq apabila berkunjung ke rumah arwah sebelum ini .

Bapak aku terus masuk dlm bilik ayaq , ambil wudhuk utk menyedekahkan surah Yasin kpd Abg tersyg . Act , Paklang aku yg membesarkan bapak aku , jaga makan minum dia , perbelanjaan persekolahan , ect , setelah Tok wan aku meninggal dunia sewaktu bapak aku berumur 15tahun . Memang terasa gila lah kan dengan pemergian arwah :'(



Okay then , tunggu sat sampai pukul 3 lebih . Mata aku dah mengantuk sakan . Pakteh aku ajak pergi tiduq dekat rumah dia malam tuh . So , kitaorg pun ikut ~ perjalanan mengambil masa kira kira hampir satu jam woah ! Dasyat ~ rumah pakteh aku dekat Sg.Petani , Kedah . Jauh kan ? sampai rumah dia dlm pukul 5 lebih . Masuk bilik , tiduq ~

Bangun pagi pagi , mandi , pergi sarapan then terus pergi ke rumah arwah . Ramai orang dtg utk melawat , act pada pagi tuhh adalah hari pengembumian arwah . Lama juga lah tunggu . Bapak aku adalah salah seorang yg mengangkat keranda jenazah :(

Tengok muka bapak aku pon tak sanggup rasanya~ haihh . sedih woahh . Pergi masjid untuk disembahyangkan . Yg paling menyedihkan . AKU TAKDAPAT TENGOK ARWAH SEBELUM DIBAWA PERGI SB TERLALU RAMAI ORG YG MENENGOK WAKTU TUHH ! :( terkilan kot .

Paklang adalah salah seorg pakcik aku yg paling baik , baik dgan kami semua . Rajin menyakat . Tapi , tuh semua hanya tinggal dlm kenangan dan doa yg mengiringi arwah . Sesungguhnya pemergian arwah telah membuatkan kami berasa amat kehilangan seseorg .

Walaupun kami tidak menitiskan air mata , namun dihati kami . Kami MENANGISI diatas pemergian arwah . Hanya Allah s.w.t. shj Yang Maha Mengetahui isi hati kami .

Even sampai ke harini , (RABU/29.06.11) . Aku seperti tidak menyangka bhw arwah telah pergi meninggalkan dunia buat selama lamanya . Seriously , bila aku dekat sekolah , aku dengan kawan kawan aku . Aku senyum , gelak mcam takda pape yang berlaku . Tapi , bila aku balik . Aku teringat kembali pada arwah . Semacam tak percaya :'(

Aku selalu terbayangkan arwah ketika arwah masih hidup . Aku terlihat di kaca fikiran aku , dia tersenyum . Sihat walafiat . Seperti dia masih ada di sini . Hrm..

Ya Allah Ya Tuhanku , Engkau ampunilah segala dosa besar dan dosa kecil arwah . Engkau tempatkanlah arwah di antara orang orang yang beriman . Engkau berikanlah arwah tempat di syurga Ya Allah . Engkau pertemukan lah arwah dgan arwah nenek dan juga atuk ku :'(

Sesungguhnya aku tau , bapak aku sedang perlahan lahan untuk menerima kenyataan dunia bhw kini abgnya telah pergi buat selamanya . Even , dia tak menangis depan kitaorg semua . Tapi , kitaorg tau , didalam hati dia menangisi atas pemergiaan arwah . Arwah adalah seorang abang , bapa , pakcik serta tok wan yang sgat baik kpd kami semua . Kami sgat beruntung kerana pernah memiliki dia sbg DIA .

Mungkin selepas ini , tiada lagi gurau senda arwah . Senyuman arwah yg seringkali terukir dibibir ketika berjumpa . Tiada lagi usikan seorang pakcik bersama anak buah . Aku akan amat merindui semua itu :(



Kepada semua blogger , saya mohon jasa baik anda semua untuk menyedekahkan al-fatihah buat arwah Hj.Zainon b. Yaakob . Terima kasih . Jasa baik anda amat saya hargai .

P/S ; AKU TAIP NI PON SAMBIL AIR MATA BERGENANG DEKAT KELOPAK MATA , DGAN SOUNDTRACK NYA LAGI . SESUNGGUHNYA AKU AKAN AMAT MERINDUI ARWAH :(

Thursday, 23 June 2011

Kena Marah Woah :'(

Assalamualaikum dan selamat petang kepada semua blogger blogger .

Harini aku nak bercakap mengenai keadaan di sekolah aku , kelas aku . Nampak tak tajuk aku dekat atas tuhh ? Pergh , kali ni aku kata mmg dasyat woah . Yela , aku kan kelas Musytari act , kelas yg pertama . So , cikgu cikgu jarang marah masuk kelas kitaorg .

And semua cikgu mengharap sangat yang kitaorg semua nih dapat buat yang terbaik memandangkan kami adalah harapan sekolah untuk tahun nih . Semua cikgu expect yang kitaorg adalah yang TERBAIK .

Aku pon tak paham , kenapa cikgu cikgu terlalu memandang tinggi pada kitaorg walaupun kadang kala sesuatu yg cikgu jangka kan kitaorg boleh buat , sebenarnya kitaorg takboleh . AKu bercakap dekat sini bukanlah bertujuan utk mengata cikgu cikgu aku . Aku sayang depa , tanpa depa semua ... Macamne lah aku boleh kenal huruf A-Z , macamne aku boleh masuk kelas first . Betul tak ?

Bukan apa , just pagi tadi . Time waktu geo , kitaorg masuk masuk kelas ada buat satu ujian . Nama ujian tuhh UJIAN POST . Tajuk dia Iklim dan Cuaca . So , masuk kelas buat lahh ~ sampai siap . Okay done :)

Hantar ~ lepastu cikgu tetibe tunjuk dekat kitaorg semua Folio Kerja Kursus Geografi haritu . Act , dah banyak kali cikgu bagi chance dekat kitaorg utk memperbaiki semula folio tuhhh . And ada juga segelintir drpd hamba Allah nih , telah membuat cikgu agak terkilan ~

Huhhh -.-' seriously cikgu marah gila dengan kitaorg harini :( hanye disebabkan beberapa orang jaa , semua pakat sama kena marah . Sedih tau ? Cikgu cakap , cikgu dah banyak kali bagi peluang dekat awak semua , tapi awak tak berusaha utk memperbaiki kesalahan awak .

Cikgu kata lagi ~ saya taknak menangis , sebab kalau menangis maknanya saya kalah . Saya taknak kalah .

WOah woah , sampai mcamtu sekali kitaorg dah hampakan hati seorang guru ? Ya Allah . Macamne dengan semua ilmu ilmu yang telah cikgu berikan kepada kami semua ? Adakah ia akan di-redhai oleh Allah s.w.t ? :'(

Dah lah tinggal lagi 3 bulan lebih ja nak PMR . And and ! Nak tauu ? Tadi Pia pergi bilik guru , buat apa entah . Kebetulan dia ternampak cikgu tuh menangis ! Ya Allah , adakah ia berpunca drpd kami semua ? :'( And bila Pia pergi dekat cikgu , cikgu tuh cepat cepat buat happy .

I wonder it is because of us for letting her down with us . Sorry cikgu :( First time cikgu kecewa dengan kelas kitaorg . Hanya disebabkan setitik nila , rosak susu sebelanga . Jatuh maruah kelas kami tau ! -.-'

Itu kisah yang pertama . Okay , lepas rehat waktu SEJARAH . Yeap , kena marah lagi . Kali ni sebab presentor tak bawak pendrive -.-' Macam macam betol lahh ! Urghh -.-' Lepastu cikgu suruh present tanpa power point , diorg taktau nak cakap apa , nak buat apa . Lagi lahh ! Mak haihh ,

Lagi bertambah kemarahan cikgu . Habes satu kelas sekali kena woahh :'( apa nih ? apa nih ?

Cikgu tanya salah seorg drpd presentor , cikgu tanya kenapa tak bawak ? bukan kamu tau kea harini ada subjek sejarah ? and the presentor answered . 'Tau~' ape lagi ~ cikgu marah kot dia jawab macmtuhh .

CIKgu kata , macamni ka cara kamu berjwab dgan cikgu ? Duhhh -.-' masalah masalah .

THE CONCLUSION ; harini memang hari yang terok bagi kami semua , kena marah ! Bukan hanya sekali tetapi dua kali ! Tak pernah pernah . -.-' MAAFKAN KAMI CIKGU :(

Monday, 20 June 2011

Hari yang meletihkan -.-'

Assalamualaikum ,

Seriously aku kata harini adalah hari yang sangat memenatkan dengan kelam kabut kerja folio sejarah lagi ~ Harini adalah due date untuk aku dan rakan rakan aku menghantarnya kepada cikgu matapelajaran sejarah kami iaitu Cik Rathna a/p Subramaniam .

Gila kelam kabut aku kata . Semalam jeh aku tidur pukul 1 lebih . Siapkan baki baki folio yang tinggal , so buat sorang sorang . Pakat semua dah masuk tidoq time tuhh , tinggal aku sorang ja dekat ruang tamu ~*lipas kacau line doh ! -.-'

Tapi takpa lah . Sebelum tuhh , aku dah dapat dengar suara dia dekat fone :) Hee , taktau nak cakap apa so , sekejap jelaa :) sekejap pun sekejap lah . Janji dapat dengar kan ? Kang dia telefon aku lama lama , habis kredit dia pulak :)

Okay , berbalik kepada isu harini , well . Folio tuh dapat selamat dihantar pada jam 2.00 tengahari :) yeah , finally ! Tapi akan menakjubkan juga lah , sebab time cuti dua minggu haritu seriously aku cakap JUJUR 100% , aku tak buat langsung pun okay .

Aku start buat folio sejarah hari Khamis minggu lepas . Korang bayangkan lah ? 5 hari jeh wey masa aku nak kena siapkan :) tapi tuh semua dah berakhir . Alhamdulillah :)

Lagipun , harini aku puasa . So a little bit tired . But , online must still go on :) HAHA . Untuk hilangkan stress ~ Penat kot . Harini balik pukul 3.15 tgahari . Ada kelas gemilang , act kelas tambahan . Aku tengok kelas lain semua takda pun kelas ? -.-' kelas kitaorg jaa ? Hmph . Okay takpa untuk kebaikan kami semua juga ~


Saturday, 18 June 2011

Selamat Hari Bapa ♥

Assalamualaikum dan selamat pagi kepada semua blogger :)

Hai hai :) Memandang kan harini ialah Hari Bapa dan ramai juga blogger yg membuat post mengenai Hari Bapa so , aku rasa aku pon nak join depa :) Heee , okay .

First of all aku nak ucapkan Selamat Hari Bapa atau Happy Father's Day kepada bapak aku iaitu Encik Zulkiflee bin Yaakob . Dah 18 tahun apak jadi bapa kepada kami semua . Kenapa 18 tahun pulak ? Yelaa abang aku yang besaq sekali umur 18 tahun :)

Thanks sebab selama ni apak jadi bapa yang terbaik . And maybe yang terbaik pernah juju ada . Bagi juju , apak takde pengganti dekat dunia nih . Apak adalah bapa yang baik , jarang marah kiteorg semua . Maybe juju takdapat jadi anak yang terbaik , juju takboleh nak dapatkan results exam yang bagus bagus .

Tapi , juju akan usaha dapatkan yg sebaik mungkin , juju akan jaga nama baik apak dgan amak . Tahun nih juju nak PMR , insyaallah juju akan dapatkan results yg sebaik mungkin . Nak dapat 8A ? Insyaallah . Paling paling pon juju akan try dapatkan 5A atau 6A mcam adek dulu .

Lepas PMR , juju nak masuk teknik ! Yeap , tak kira lah kat mana pon , juju nak amek course pastri . Juju nak belajaq tinggi tinggi sampai juju jadi chef pastri . Untuk apak dengan amak :)

Juju taktau lah mcamne kalau apak takda dengan kiteorg . ape ape pon , apak adelah bapa yang terbaik buat kami semua . ILOVEYOU apak :) Yeah , aku tau semua orang nak kata bapak masing masing adelah bapa yang terbaik didunia . Tapi , aku nak kata bapak aku adelah BAPA YANG TERBAIK DISELURUH ALAM SEMESTA . haha , lain drpd yang lain kan ? :)

Yela , dah angpa panggil aku HONEYSTAR . Ape tagline depa ? hrmm . "Bintang yang tersedap diseluruh alam semesta." Huhhh , see see ? HAHA . okaylahh .

Aku takboleh lama lama kang melalut korang jugak yg susah kang :) Hee , bye guys .

Friday, 17 June 2011

Berubah ♥

Peter Pan - Semua Tentang Kita
waktu terasa semakin kelabu
tinggalkan cerita tentang kita
akan tiada lagi kini tawamu
tuk hapuskan semua sepi di hati
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
reff: ada cerita tentang aku dan dia
dan kita bersama saat dulu kala
ada cerita tentang masa yang indah
saat kita berduka, saat kita tertawa
teringat di saat kita tertawa bersama
ceritakan semua tentang kita
repeat reff


Korang , aku taktau kenape sekarang nih semua nya berubah jadi lain . Aku taktau kenape kita dah tak serapat dulu lagi . Adakah semua ini disebabkan aku ? Korang tak sudi nak kawan dengan aku ea ? :'( Seriously aku kate , aku agak terase juga lah bila kena tinggal mcmtu jeh .

Kekadang aku terfikir juga , apa salah aku ? Apa yang aku dah buat dekat korang sampai korang berpaling dari aku . Hrmph :/ Aku tahu aku bukan kawan yang baik buat korang , aku selalu senyap bile dengan korang sekarang , aku selalu mendiamkan diri kann ?

Tapi , aku buat semua tuh tak bermakna aku taknak kawan dengan korang , aku still sayang hubungan KITA yang dulu . Mane KITA yg dulu weyy ? :'( Haritu , kita tak rehat sesame kann ? Kenape ea ? Haishh , korang pergi kantin pon sebab nak cari atun .

Then , korang pergi....Pergi meninggalkan aku dengan diorang dekat kantin tanpe korang . KENAPA ? Aku sedih tau tak time tuhh :'( Aku tak pernah rase kena tinggal dengan korang , then suddenly korang tinggalkan aku waktu tuhh .

Kalau lah waktu tuh dekat kantin takda sesape , sure 100% aku MENANGIS tau dakk ? Tapi , aku tahan sebab ade ramai orang waktu tuhh . Aku taktau ape salah aku , aku senyap tak bermakna aku taknak cakap dengan korang kayh .

As korang pon dah tau kan perangai aku mcmtu kekadang ? *SENYAP* dah tuhh , korang try lah bercakap dengan aku . Nih korang cakap berdua je . Jeles tau ! -.-' Pergi memane pon korang berdua . Tak ajak pon aku ? Hrm okay . Aku sedar aku TAK WUJUD kan ?

Okay , kalau betul lah tuh semua disebabkan aku , AKU MINTAK MAAF SANGAT SANGAT DEKAT KORANG BERDUA . Aku taknak disebabkan perkara kecil mcamni je , ikatan kita sbg SAHABAT BAIK terputus mcmtuh je .


AKU NAK KITA YANG DULU ! TAKNAK YANG SEKARANG ! NAK UNDURKAN MASA BALIK BOLEH TAK ? AKU NAK JADI MOLEKUL SOLID DENGAN ANGPA :'( TAKNAK JADI MOLEKUL GAS .

Thursday, 16 June 2011

Kasih Yang Suci ♥

Assalamualaikum dan selamat tengahari kepade semua blogger :)

Harini nak aku nak bercakap tentang sebuah novel yang sampai sekarang aku tak dapat dapat lagi nak baca , awat ? Entahlahh , haritu member aku dah pergi cari novel ni dekat beberapa pusat membeli belah , tapi semua kedai buku kata dah habis dijual / stok belum sampai .

Masalah betol , hrm . Okay , cerita ini telah dijadikan sebuah filem yang sedang hangat diperkatakan oleh seluruh masyarakat . Filem yang berjudul NORA ELENA . Lakonan oleh Aaron Aziz sbg Seth Tan ataupun Atan , Siti Salehah sbg Nora Elena dan beberapa wakta sampingan seperti Erry Putra sbg Insp.Amir , Zul Ariffin sbg Eid ataupun Saiful Idham serta banyak lagi .



I hope oneday i will have those chance to read that novel :) I love reading novel . Yaa , expecially ROMANTIC OR LOVE NOVEL . :) Last week , i've finish reading one novel to release my tension :) yeahh . Its title SAAT MENCINTAIMU . Have 644 pages . Such along journey in that story but yeah quite interesting how were they met . Azwan and Shazliana . At the end of the story , they've married after a few times they had to sacrifice their love .

Aku dah lari daripada tajuk la , haha . Okay sorie guys :)

Berbalik kepada topik harini , aku ada sisipkan sekali dia punya sinopsis novel nya dekat bawah ni , so kalau korang nak tau serba sedikit mengenai novel tuh , sila lah bace di bawah ini :) Thanks

Sepuluh tahun yang tahun lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba - tiba muncul Seth menawarkan diri untuk menjadi suaminya. Nora Elena keliru...
Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang - bayang yang tidak dapat dipegang.
"Hakikatnya, aku suami dan kau isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua," tegas Seth
Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? Rahsia yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya...Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasa kerana kasihnya yang suci! Benarkah?
Lelaki adalah nafas itu dan wanita adalah nadi jiwa...saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling dan menerima.
Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.

16 Jun 2011 ♥

Assalamualaikum dan selamat tengahari kpd semua readers :)

Dari haritu aku dah terfikir pasai tarikh tuhh ;) haha . Harini cukup sebulan aku dengan DIA . Yeap aku happy sepanjang bersama DIA . DIA juga telah memberi satu sinaran yang baru dalam hidup aku . DIA sering membuat aku tersenyum tatkala aku sedang memerlukan kekuatan utk melupakan tentang masa silam aku .

Walaupun aku pernah ternampak DIA dekat program PMR dulu *cehh ayat TERNAMPAK mmg tak boleh blah :) haha . Sekali tuh je aku pernah jumpa dia . And dari program tuh jugak aku kenal DIA melalui kawan aku . Ya , aku akui sendiri yang dia mmg ENSEM *hensem ke awakk ? HAHA . guraugurau :) Yela dia ramai peminat tak macam AKU :)

So , aku kena jaga dia baik baik kalau tak nanti ada orang rampas dia -.-' Perasaan cemburu tuhh sentiasa ada tapi just aku je yang tak luahkan dekat dia bila aku rasa aku CEMBURU . Untuk ape kan nak bagitau ? Relaks jelaa .

Sampai ape tau ? DIA cakap dekat aku , "awak tak pernah cakap yang awak jeles dgan saye , saye je sllu cakap yg saye jeles dgan awak ". HAHA . Macam macam :) tapi perangai tulaa yg membuatkan aku senang dgan dia :) DIA tidak terlalu mengongkong walaupon ada rase cemburu bertandang dihati apabile melihat aku berbalas komen dgan member lelaki dekat facebook :)

PESANAN UNTUK DIA ; awakk , saye sayang awak tau . Jangan tinggalkan saye tau ? Setiap detik waktu yg berlalu awakk tak pernah hilang drpd fikiran saye . Saye harap , kali ni saye kekal lame dgan awak . Biarlah orang nak kata buruk pasai awak , tapi hati saye tetap untuk awak takda orang lain . ILOVEYOU MR.TEDDIE



Tuesday, 14 June 2011

Perlukan seseorang ♥





Assalammualaikum kepada semua readers blog ini .


Harini aku takta lah kenapa dgan aku . Hrm , rase mcam nak menangis pon ada , nak meraung pon ada . Aku perlukan seseorang tempat aku luahkan segala galanya . TAPI . Aku taktau sapa . Sebab aku sendiri taktau mcamne nak luahkan sesuatu dekat orang lain .

Dan bila perkara sebegitu terjadi , air mata aku akan mengalir perlahan demi perlahan jatuh ke pipi . Hanya blog ini menjadi tempat aku luahkan segala galanya . Tidak kira saat aku sedih , gembira , kecewa . Blog ini telah menjadi peneman setia aku .


Dengan keputusan markah PPT aku yg tak seberapa nak okea . Yaa , aku tau aku tak seberapa nak pandai korang , tapi aku dah BERUSAHA ! hrm -.-'


Balik rumah tadi tengok mak , bapak , abang takda kat rumah . Pergi mane pon aku taktau . Hrm :( Mana depa pergi ? huhuhuuuu , bukan sebab ape . Aku tak biase kena tinggal . Kalau p mana mana aku MESTI akan ikut . Hrm . Nak kata aku anak manja ? OHTIDAKSAMASEKALI :)


Lagi lagi sekarang aku online sorang sorang harini , dia tak online sebab ada kerja banyak nak kena siapkan . So , okay takpa . Plus dengan tengok cerita Boys Over Flower


Sedih kott dgan ada sound track nya lagi :'( hoho . Lee Min Ho , Kim Hyeosong , Kim Beom , Kim Jun :) Aku paling suka KIM BEOM :) comell . Hahaha , ORANG tuhh jangan jeles kayh ? ;)



Okay lah panjang beno aku taip dah . Byebye :)

Sunday, 12 June 2011

Nothing to says ♥

Assalamualaikum dan selamat malam kepade semua blogger blogger .

Malam ni aku nak buat entry / post mengenai sesuatu . Ape bende yang sesuatu nya pon aku kurang pasti . Tapi yaa , aku ingin menyatakan sedikit kekesalan kepada semua pembaca blog aku ni sekiranya post post entry aku sebelum ini ade membuat korang terasa mahupun menyakitkan hati segelintir pembaca .

Ya , semua manusia di muka bumi ciptaan Allah s.w.t ini tidak sempurna termasuk lah diri aku sendiri . Aku sedar betapa kerdil nya aku di sisi-Nya . Aku juga tidak terlepas drpd melakukan kesilapan . Tidak kira la ianya adalah kesilapan besar ataupun kecil .





So , point dekat sini SAYA INGIN MEMINTA MAAF KEPADA SEMUA PEMBACA BLOG SAYA SEKIRANYA ADA DIANTARA POST SAYA MEMBUAT ANDA TERAS

No comments:

Post a Comment