Followers

Sunday, August 7, 2011

Things changed, so does you

Assalamualaikum para manusia semua :}

saya nak cerita sebuah cerita. berdasarkan kisah benar.

dahulu, seorang perempuan dan seorang lelaki sdg super-madly-in-love lah katakan tadi. always lekat sama. text boleh dikatakan tak lepas langsong. sebelum tu, perempuan tu dikenali sebagai Jemah. dan si lelaki dikenali sebagai Jemot. si Jemah sebelum bercouple dgn Jemot mmg sudah disakiti. ex Jemah mmg sumpah-sial-babi-sik-guna-cilaka-pembulak-nak-mampus. sorri yer ex Jemah. kau mmg mcm tu nyee pungg. harharhar. back to the story.

wahhh, mmg time couple Jemah suka berabis. hati Jemah punya lah lip-lap lip-lap. actually Jemah was-was nak couple after dah break dgn ex dia. kesian kan dkt Jemah? Jemah ckp bkn sng woo nak lekat balik hati yg dah pecah beterabur bak kaca botol air dihentak dkt lantai. perghhhh. mmg ssh lah. tapi Jemah ckp 'oh tak. lelaki ni lain. aku percaya mesti mamat ni berbeza' yelah kan. Jemah rasa dia berbeza. Jemah rasa dia mcm seluruh dunia bagi Jemah masa tu. harhar. aku pun tak tahu kenapa Jemah rasa mcm tu. Jemah, kau okay ke?

then Jemah ckp kat aku 'aku syg lah kat Jemot ni. Jemot pun ckp dia syg dkt aku.' aku pun mendengar dgn setia nya. dan lantas bertanya 'kau rasa dia betol ke syg kat kau?' muka Jemah masa tu mmg berkerut seribu! 'aku pun tak tahu, aku rasa dia betul-betul syg dkt aku. byk benda dia korbankan utk aku' aku mengangguk kepala dan pandang mata Jemah dalam-dalam 'kau rasa tu bukan nak kaburkan mata kau je Jemah?' Jemah terdiam dan tgk mata aku. aku pun hairan. air mata Jemah mengalir dan Jemah terus mengesat air mata nya. aku pun pergi pujok 'Jemah, are you okay?'



'aku rasa dia berbeza tapi kenapa skrg aku rasa lain pulak? aku rasa dia berubah sejak kebelakangan ni. and aku tak suka perubahan dia. mmg tak sukaa ;(' aku pun pergi pelok Jemah. 'Jemah jgn menangis eh? ada hikmah lah disebalik semua ni. Jemah lepaskan je die eh? kalau dia tak dtg balik, sorry to say lah. dia bkn milik Jemah. kalau dia dtg balik. he's yours' dua-dua diam sekejap. 'tapi kan, kau sanggup tak lepaskan org yg kau syg? sanggup tak?' aku pun tersentak dgn soalan Jemah. 'mmg tak sanggup. tapi apa boleh buat. org dah tak syg kan kite. buat apa nak buangkan masa bertepok sebelah tgn? kalau sebelah tak boleh jadi. tapi Jemah kena tanya lah dulu. mana lah tau Jemot berperangai mcm tu bersebab. okay sayang? jgn lah bersedih. aku janji, Jemot mmg sygkan kau. kau jgn fikir lain k?' aku meneruskan lagi pujukan aku.

selepas itu Jemah beredar tanpa mengatakan apa-apa. Jemot, kalau kau tak syg kan Jemah, kau cakap je eh? kau tak kesian kan die ke? kalau kau syg, kau ckp bebetul. kalau tak, kau buat keputusan dgn bagus lah ok? Jemah manusia. dan Jemah ada perasaan jugak. kalau tak suka, lepas.

sekian, habis cerita nyeee pung :}

mood song : j lo feat lil wayne - i'm into you
Confirm



No comments:

Post a Comment